אם אתה קורא את המאמר הזה, אתה בטח חושב על תקופת הזוהר של האתר שלך שבה הוא היה מככב בתוצאות החיפוש הקבועות לו, אך משהו השתנה. אתה בטח מחפש תשובות או דרכים לבטל את מה שקרה, אבל לא תמיד יש מה לעשות. לפעמים זה אפילו מאוחר מדי.
במאמר הבא נדבר על סיבות אפשריות לירידה משמעותית במיקומים בתוצאות החיפוש בגוגל. שימו לב, אם האתר שלכם או דף מסוים נעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש – זו לא הכתבה בשבילכם ואולי נדבר על הנושא במאמר הבא.
ישנם שינויים שבהחלט יכולים להשפיע על הדירוג שלכם בגוגל. כשמבצעים שינויים מסוימים באתר חשוב לוודא שהם נעשים על פי כל הכללים. מספיק שאתם מוחקים כמה דפים או מעבירים כתובת, גוגל עלול להתייחס לדפים שאונדקסו אצלו כשגיאות ועל כן הדירוג שלכם בגוגל ירד. כשמבצעים מעבר של דף או אתר חשוב מאוד לבצע הפניית 301 לדף החדש והעדכני שאתם רוצים שהוא יעדכן. זה לא אומר בהכרח שהדף יחליף את הדף הקיים כאילו לא היה כלום, אבל זה בהחלט הרע במיעוטו.
קרו לא מעט מקרים בהם אתרים חדשים או אתרים שקיבלו "פוש" בקידום זכו להגיע לתוצאות טובות מאוד לזמן קצר אך במהרה הם ירדו באופן משמעותי. לא מדובר בשום עונש או משהו רע שעשיתם, פשוט גוגל יודע שאתרים חדשים או השקעות זמניות לא בהכרח מחזיקות לתמיד ולכן הוא 'בחן' את האתר שלכם במקומות אטרקטיביים יותר, אך פינה מקום לאתרים שהשקיעו בטווח הארוך יותר. התשובה במקרה כזה היא סבלנות.
כשהבוס נכנס למשרד ומצפה לראות שם את העובד והוא לא שם, סביר להניח שהוא לא יאהב את זה ויהיו לכך השלכות. גם פה, גוגל מצפה לראות את האתר שלכם בכל ביקור שלו. אם גוגל לא מצליח להיכנס לאתר שלכם הוא עלול להסיק שאתם כבר לא רלוונטיים או שאולי הוא לא ירצה לסמוך עליכם יותר ולכן הוא יפגע בכם. חשוב מאוד לדאוג לשרת טוב ומהיר וללא נפילות. (טוב… 99% ומעלה.)
לא חסר חברות שמנסות לעשות עבודה קשה של קידום בפחות זמן וביותר קלות. ישנן אף חברות שמשתמשות בתוכנות שמוסיפות קישורים נכנסים שלכם באופן אוטומטי ממס' רב של אתרים חיצוניים גם אם אין כל קשר בין האתרים האלו לתחום שלכם. אם גוגל מסמן אתרים מסוימים כאתרי ספאם והם מוציאים אליכם קישורים – זה לא נעים. בנוסף, אם גוגל רואה מגוון רחב של קישורים בעלי ערך נמוך שמוציאים אליכם קישורים – זה עדיין לא נעים.
מה שאתם מבינים בדיעבד, הוא שחשוב להקפיד על קידום נכון ותקין ולא לנסות לחפש קיצורי דרך מסוכנים. מה שאתם יכולים לעשות אם כבר הגעתם למצב כזה, הוא להסיר את הקישורים המזיקים ואם לא הצלחתם לעשות זאת, תמיד אפשר לפנות למפלט אחרון ולהשתמש בכלי מנהל האתרים כדי לטפל בקישורים דחויים.
גוגל מבצעים עדכונים רבים כדי לייעל את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלהם. עדכונים קטנים לצד עדכונים גדולים שזוכים לשמות של חיות כמו פינגווין או פנדה, יכולים להפוך את הקערה על פיה – לטובתכם או לרעתכם. חשוב מאוד להתעדכן בכל העדכונים המשמעותיים ולראות כיצד לייעל את האתר שלכם שיתאים לקווים המנחים של גוגל.
בדרך כלל, בשבועות שלאחר העדכונים הגדולים ניתן לראות שינויים משמעותיים בתוצאות החיפוש, אך עם זאת, לפעמים, בלי שום קשר לעדכונים, האתר שלכם יכול להתנדנד במנועי החיפוש מדף לדף בלי שום שליטה והבנה של מה קורה פה, עד שהוא מתאזן. תופעה זאת נקראת "ריקוד גוגל" (Google Dance). אין בדיוק מה לעשות בנוגע לריקוד הזה מלבד להסתכל ולקוות שהריקוד יסתיים במחיאות כפיים.