לוגו קידום אתרים סאולייק

מחיר של קידום אתרים

שם המחבר מאת מערכת Seolike תאריך 17 בנובמבר 2016
מחיר קידום אתרים

כל עסק היום צריך לדעת לתכנן נכון את התקציב שלו ואין ספק שיש צורך להשקיע חלק מהתקציב בשיווק וקידום אתר האינטרנט של העסק, אך כמה? איזה מחיר נחשב יקר? אילו דרכים יש בכלל לעבודה מהסוג הזה? מה הדבר הנכון לעשות?

ובכן, יש הרבה שאלות ואנחנו ננסה לענות על מה שאפשר, אך לפני זה בואו נדבר על המודלים השונים של העבודה.

  • עבודה חודשית – במודל עסקי זה, הלקוח ישלם תשלום חודשי קבוע עבור עבודת קידום. אין זה אומר שבמשך החודש הזה יעבדו המקדמים 24\7 אלא פשוט במשך חודש יקציבו המקדמים זמן וכח אדם לבצע משימות קידום מסוימות כולל אופטימיזציה, מחקר, בניית מערך קישורים ועוד…
  • עבודות במחיר קבוע – לעתים ירצה הלקוח עבודות מסוימות כמו כיתבת תוכן, בניית קישורים או ניתוח האתר וביצוע אופטימיזציה והחברה תציע מחיר לביצוע העבודה. במקרים כאלו אין לזמן כל קשר לכך אלא רק לביצוע המשימה והמחיר יהיה בהתאם.
  • לפי שעה – כשמדברים על עבודות יותר ממוקדות לעתים תוצע עבודה לפי שעה. העבודה יכולה להיות עבודת קידום או אפילו מתן מידע, הדרכה וכו'…

לא כל חברה תבצע את 3 המודלים ולעתים לקוח יבוא עם רצון למודל מסוים אך החברה תציע מודל אחר בהתאם לצורך על מנת להפיק את המיטב וששני הצדדים יהיו מרוצים.

מה המחיר של כל אחד ממודלי הקידום?

באופן די מצחיק, כל חברה יכולה להציע איזה מחיר שהיא רוצה ואין פה אפילו ממוצע מסוים לעבודות בכל אחד מהמודלים. ישנה חברה שתציע עבודת קידום במחיר של 500 ש"ח לחודש ואחרת שתציע במחיר של 2000 ש"ח ולא תרגישו בהבדל. עם זאת, חשוב לבצע השוואת מחירים כדי לראות איפה אתם עומדים ולבדוק כמובן מה החברות מציעות כחלק מהעסקה. ייתכן שחברה אחת מציעה יותר מחברה אחרת למרות שהמחיר זהה.

דוגמאות לטווחי מחירים עבוד כל אחד מהמודלים

  • פר חודש – יכול לנוע בין 500 לכמה אלפים בהתאם לחברה ובהתאם למה שהעסקה כלולה. בדרך כלל עסק בינוני לא צריך יותר מ-1500 ש"ח בחודש בעוד שעסקים גדולים יכולים להשקיע הרבה יותר ולהגיע עד ל-10,000 ש"ח (וכמובן שאין לזה סוף).
  • פר פרויקט – אי אפשר לתמחר כזה דבר במאמר, תלוי בחברה, תלוי בעבודה ובעוד הרבה גורמים נוספים.
  • פר שעה – יש שייקחו 50 ש"ח לשעה, יש 100 ש"ח לשעה ויש בהרבה יותר. יש חברות שבכלל לא יחשבו על המודל הזה באופן כללי אלא אם כן מדובר בייעוץ והדרכה.

ממה צריכים להיות זהירים?

אז הבנו פחות יותר שאין מחיר וצריך לבדוק כל חברה בפני עצמה בהתאם לצורך, אבל לפעמים אפשר לדעת למי לא ללכת גם כאשר מדובר במחיר נמוך ומשתלם. אז ממה צריך להיזהר?

תחום קידום האתרים הוא תחום הפכפך ולא פשוטה כלל וכלל. אף חברה, גם כזאת עם ניסיון ותיק עבודות נפלא, לא יכולה להתחייב על מקום ראשון בתוצאות החיפוש תחת מילות מפתח וביטויים שעליהם התחרות קשה. בנוסף לכך, אי אפשר להקציב יעדים ברורים ולהגיד 'אתה תהיה פה בתאריך הזה'.

בנוסף, קידום האתרים הוא לא משהו שאפשר לראות בו תוצאות בתוך זמן כל כך קצר. בניית מערך הקישורים, בניית האמון כלפי גוגל והעבודה עצמה אורכת זמן ויש להמתין בסבלנות. צריך כמה חודשים בשביל לראות התקדמות משמעותית.

באופן כללי, מה שטוב מדי בכדי להיות אמיתי – צריך להיזהר ולבדוק.

 למעלה
התקשרו התקשרו ווצאפ שלחו הודעה