כל עסק היום צריך לדעת לתכנן נכון את התקציב שלו ואין ספק שיש צורך להשקיע חלק מהתקציב בשיווק וקידום אתר האינטרנט של העסק, אך כמה? איזה מחיר נחשב יקר? אילו דרכים יש בכלל לעבודה מהסוג הזה? מה הדבר הנכון לעשות?
ובכן, יש הרבה שאלות ואנחנו ננסה לענות על מה שאפשר, אך לפני זה בואו נדבר על המודלים השונים של העבודה.
לא כל חברה תבצע את 3 המודלים ולעתים לקוח יבוא עם רצון למודל מסוים אך החברה תציע מודל אחר בהתאם לצורך על מנת להפיק את המיטב וששני הצדדים יהיו מרוצים.
באופן די מצחיק, כל חברה יכולה להציע איזה מחיר שהיא רוצה ואין פה אפילו ממוצע מסוים לעבודות בכל אחד מהמודלים. ישנה חברה שתציע עבודת קידום במחיר של 500 ש"ח לחודש ואחרת שתציע במחיר של 2000 ש"ח ולא תרגישו בהבדל. עם זאת, חשוב לבצע השוואת מחירים כדי לראות איפה אתם עומדים ולבדוק כמובן מה החברות מציעות כחלק מהעסקה. ייתכן שחברה אחת מציעה יותר מחברה אחרת למרות שהמחיר זהה.
אז הבנו פחות יותר שאין מחיר וצריך לבדוק כל חברה בפני עצמה בהתאם לצורך, אבל לפעמים אפשר לדעת למי לא ללכת גם כאשר מדובר במחיר נמוך ומשתלם. אז ממה צריך להיזהר?
תחום קידום האתרים הוא תחום הפכפך ולא פשוטה כלל וכלל. אף חברה, גם כזאת עם ניסיון ותיק עבודות נפלא, לא יכולה להתחייב על מקום ראשון בתוצאות החיפוש תחת מילות מפתח וביטויים שעליהם התחרות קשה. בנוסף לכך, אי אפשר להקציב יעדים ברורים ולהגיד 'אתה תהיה פה בתאריך הזה'.
בנוסף, קידום האתרים הוא לא משהו שאפשר לראות בו תוצאות בתוך זמן כל כך קצר. בניית מערך הקישורים, בניית האמון כלפי גוגל והעבודה עצמה אורכת זמן ויש להמתין בסבלנות. צריך כמה חודשים בשביל לראות התקדמות משמעותית.
באופן כללי, מה שטוב מדי בכדי להיות אמיתי – צריך להיזהר ולבדוק.