המלצות לאמצעי זהירות בבחירת חברת קידום אתרים - Seolike




לוגו קידום אתרים סאולייק

המלצות לאמצעי זהירות בבחירת חברת קידום אתרים

שם המחבר מאת מערכת Seolike תאריך 31 ביולי 2018

לפעמים קצת קשה להאמין שאנשים מחפשים בגוגל המלצות על מקדמי אתרים. חברות קידום רבות יודעות שיש אנשים שעושים זאת ולכן הם משקיעים מאמצים כדי לייצר תדמית טובה כלפי חוץ עם מגוון המלצות שאי אפשר לדעת מי באמת מאחוריהן. באמת אפשרי שהמלצות רבות הן פיקטיביות, גם אם הן בפייסבוק (הרי אפשר לפתוח חשבונות פיקטיביים) ובמקרים אחרים, המלצות יכולות להינתן על ידי לקוחות שלא יודעים באמת מה החלופה האחרת.

הדרך הטובה ביותר לתת המלצה על חברת אתרים היא להבין מה חברת קידום האתרים יכולה להציע לכם, מה הם סימני האזהרה שעלולים לצוץ בדרך, ואיך בעצם נמדדת ההצלחה.

חברת קידום לא יכולה להתחייב למיקומים בגוגל

זהו החוק הראשון שאתם אמורים לדעת בכל הקשור לקידום אתרים. אם חברת קידום מתחייבת לכם למקום 1 בגוגל, כדאי לכם לבדוק טוב טוב את השורות הקטנות. בדרך כלל מדובר ב-2 מקרים, או שחברת הקידום סומכת על כך שאתם לא באמת מבינים בתחום ולכן היא תקדם אתכם בביטויים חלשים שלא באמת מובילים אתכם לאף מקום ריווחי במיוחד (למשל ביטוי מאוד ארוך עם מעט חיפושים או אפילו שם העסק שלכם שבמילא יכול להתקדם לבד) או שיש איזשהו קאץ' כמו למשל שימוש בקידום ממומן לזמן מה כדי לדמות 'מקום ראשון' כשבעצם הקידום האורגני לא מתקדם כלל ולכן כשתפסיקו לעבוד עם חברת הקידום אתם תיעלמו כלא הייתם.

חברת קידום לא יכולה להתחייב למקום ראשון בקידום האורגני מהסיבה הפשוטה – אין לה שליטה על תוצאות החיפוש. תחשבו שכמו שאתם רוצים להתחרות על המקום הראשון, ישנן עוד חברות רבות שרוצות לעשות אותו דבר וגם הם משתמשים במקדמי אתרים כדי לעשות זאת. ככל שהתחרות יותר קשה, כך העבודה יותר קשה. בתחומים שיש לכם מתחרים חזקים מאוד או וותיקים, המשימה הופכת להיות עוד יותר מורכבת.

חברת הקידום יכולה להתחייב לעבודה או אפילו להתקדמות בהיבטים מסוימים, אבל היא לא יכולה להתחייב לדברים שמעבר לשליטתם.

מה אתם צריכים לחפש בחברת הקידום?

כבר כתבנו איך לבחור מומחה קידום בהיבט של העבודה המשותפת איתו. אבל יש היבט נוסף שעליו לא הרחבנו. כשאתם מחפשים חברת קידום, אתם צריכים לוודא שאתם באותו ראש מבחינת היעדים. חברת קידום יכולה להציע לכם שיפור במיקומים או יותר כניסות, אבל בסופו של דבר מה שאתם מחפשים הוא עלייה ברווחים. מיקום גבוה לא אמור בהכרח יותר כניסות ובודאי שלא יותר כסף. עבודת הקידום צריכה להיות היקפית יותר ומורכבת מאוד כשהמטרה היא בסופו של דבר להעלות את כמות ההמרות באתר.

לצורך הדוגמא, אם האתר שלכם היה בביטוי הראשי במקום 20 ועכשיו הוא עלה למקום 15, סביר להניח שלא תרגישו שום שיפור בכמות ההמרות. אם יש לכם חנות, לא תמכרו יותר מוצרים במצב כזה ואם אתם נותנים שירות, לא תקבלו יותר טלפונים. השיפורים האלו זניחים. באותה סיבה חשוב מאוד שחברת הקידום לא תגביל אתכם בכמות ביטויים. חברת קידום אתרים שמתמקדת במספר ביטויים בודדים בלבד עושה עוול לתהליך הקידום שלכם מכיוון שביטויים קטנים שבהם יש אמנם פחות חיפושים אך יותר תחרות, יכולים להועיל יותר כי הם יותר קלים לקידום. כך תוכלו להגיע בביטויים האלו ממקום 7 למקום 1 או 2 ולהרגיש עליה קלה בכמות ההמרות. זכרו שכמות ההמרות היא בסופו של דבר היעד שלכם. אם אתם מקבלים דו"חות נאים אך כמות שיחות הטלפון לא השתנו בתוך שנה, כדאי לשקול שוב את תהליך הקידום שלכם.

חברת הקידום אמורה לגעת לכם באתר

נתקלתי לא פעם בחברת קידום שלקחה כסף אך ביצעה את כל עבודתה מחוץ לאתר, בעבודת קישורים או דרכים אחרות. למרות שעבודה חיצונית לאתר היא חשובה מאוד, אין סיכוי לקדם אתר חדש או אתר שלא בוצעו בו שינויים בעבר על ידי מקדם אתרים, מבלי לערוך שינויים באתר. יש המון דרכים לשפר את האתר לתהליך הקידום בביצוע שינויים בקוד לצורך אופטימיזציה ושיפור מהירות או בתוכן. באופן כללי, הוספת תוכן חדש לאתר זהו תהליך הכרחי ביותר.

חברת קידום שבתוך חודש חודשיים לא עורכת שינויים באתר או מבקשת מכם להעביר למתכנת שלכם שינויים שצריכים לעשות, כנראה מוותרת על החלק הזה. חברת קידום שלא תבקש בכלל פרטי התחברות לפאנל למעשה מסגירה את העובדה שהיא לא עושה כלום בנידון. ייתכן שתראו שינויים לטובה בקידום, אך בסופו של דבר, לא תוכלו לממש את הפוטנציאל המלא מהאתר שלכם, אלא אם כן האתר עבר אופטימיזציה על ידי חברת קידום קודמת או על ידי המתכנתים.

שיפור המרה

כחלק מתהליך הקידום, חברת הקידום יכולה לייעץ לכם לשפר את ההמרה באתר. אתרים אמנם יכולים להעלות את כמות הכניסות ואף להוביל בתוצאות החיפוש על פני המתחרים, אך לעתים שיפור יחס ההמרה הוא החלק שבו האתר שלכם נופל. במקרים רבים ימים שלמים יעברו בלי שיפנו אליכם למרות שיש לכם יורת כניסות מהמתחרים. יחס ההמרה הוא היבט חשוב מאוד. יחס ההמרה הוא למעשה כמות הפניות שאתם מקבלים ביחס לכמות הכניסות. אפשר לבצע פעולות כדי להגדיל את יחס ההמרה. הנה כמה טיפים לשיפור יחס המרה. חברת קידום אמנם לא מחויבת לבצע לכם שיפור יחס המרה, זה בעיקר תלוי במה שסוכם מראש, אך מומלץ לבקש המלצות שונות וחשוב שחברות הקידום יבינו שהאינטרס שלכם לשיפור יחס המרה הוא גם האינטרס שלהם.

מצד שני, אל תמהרו לשפוט חברות קידום, אך שקלו מראש אם להתחייב

החלק הזה הוא החלק שחברות הקידום מנסות להסביר כל פעם ללקוחות שלהם. קידום אתרים הוא לא תחום פשוט. יש בו עליות וירידות, יש ניסויים למיניהם ולפעמים יש גם טעויות. יש לא מעט מקרים שגם אם תיעשה עבודה טובה, זה לא יבוא לידי ביטוי בתוצאות, במיוחד לא בתוך זמן קצר. חשוב לדעת שקידום אורגני, שהוא הקידום העיקרי והחשוב ביותר, לוקח זמן. 3 חודשים לא מספיקים כדי לבחון אם הקידום הוא טוב או לא, ובמידה ואתם עוברים לאחר 3 חודשים לחברה אחרת, יש סיכוי טוב שחברת הקידום הבאה שאליה תפנו תקצור את הפירות של חברת הקידום הקודמת. לאתרים חדשים מומלץ להתמיד במשך שנה עם חברת הקידום שאיתה הם עובדים, אלא אם כן מרגישים בבעיות כבר בהתחלה. מרבית החברות היום לא יחייבו אתכם וההתחייבות היא מאוד מסוכנת עבורכם. אבל גם אם אתם לא מתחייבים, כדאי מאוד שתתנו לחברת הקידום צ'אנס להוכיח את עצמה.

בהצלחה! 

למעלה