לוגו קידום אתרים סאולייק

בחירת מילות מפתח – איך עושים את זה נכון?

שם המחבר מאת מערכת Seolike תאריך 26 באוקטובר 2016
בחירת מילות מפתח

השלב הראשון בקידום אתרים הוא בחירת מילות מפתח, זה למעשה קביעת המטרה בדרך להצלחה.

"מעשה בילד קטן שראוהו יורה חצים על עצים, רץ ומסמן סביבם עיגול באדום, שאלוהו לפשר מעשיו. ענה הילד: כשאני משחק עם חברים, מנצחים אותי כל הזמן, איני מצליח להגיע לרמת חבריי, כשאני משחק לבד אני תמיד מצליח, היכן שאני יורה את החץ ופוגע שם המטרה שלי…"

פעמים רבות ניתן לראות מקדמי אתרים שפועלים בשיטה הזאת, הם לא מכוונים למטרה אחת ברורה, כך שיוצא שכל תוצאה שישיגו תהפוך להיות המטרה.

כך לא עושים שיווק, כך לא מבצעים קידום אתרים!

הצעד הראשון והחשוב ביותר בתהליך קידום אתרים הוא בחירת רשימה של מילות חיפוש, לפי נתונים שונים כגון, כמות נפחי חיפוש, והשערה לזמני עמידה ביעדים. כך ניתן לגבש רשימת מילות חיפוש שיהוו את המטרה.

מהיכן מקבלים נתונים מדויקים אודות מילות מפתח?

באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל ניתן לדעת את כל הנתונים אודות מילות החיפוש. חשוב להסתכל האם נפח החיפוש הוא ממוצע וכי ישנן אותה כמות חיפושים בערך במשך השנה או שמא בתקופה אחת יש הרבה יותר מאשר תקופה אחרת.

המתחרים שלכם – המפתח להצלחה שלכם!

יש לבדוק את המתחרים של כל מילת מפתח, מי הם ועד כמה הקידום שלהם יציב, ומה הסיכויים לגבור עליהם. כמו כן יש לבדוק את רשימת מילות המפתח שהמתחרים שלכם מקדמים, כך תוכלו לקצר בחצי את תהליך קבלת ההחלטות. ולא, לא צריך לשאול את המתחרים שלכם, מקדם אתרים מקצועי ידע בתוך זמן קצר, מי המתחרה שלו ואלו מילות מפתח הוא מקדם.

ניתוח כוונות

לאחר מכן יש לערוך חשיבה אודות מילות המפתח. למשל כמה אנשים המחפשים את המילים "חברת ניקיון" מחפשים באמת צוות ניקיון? כמה מתוכם מעוניינים לחפש עבודה כמנקים?

דוגמא זאת ועוד דוגמאות רבות בתחומים אחרים, מעידים כי לפני שרצים למטרה יש לדעת האם המטרה אכן נחשבת למטרה יעילה ומקצועית או שמא מדובר במאמץ לשווא ובזבוז משאבים.

כמובן, חשוב מאוד להיעזר בדעתו של מומחה קידום אתרים, רק כך ניתן להצליח ולהבין את כל הנתונים המתגבשים בצורה הטובה ביותר.

למעלה